ROBOWEB : Документация : CSS1 cpecification : html, perl, cgi, php, css, 3dmax - 3D Studio русская документация с примерами программ, RTFM и описание протоколов, описание dreamweaver, все для вебдизайнера
Разработка сайтов, web дизайн - Центр Русского Дизайна HOD.RU
FLASH
3D Studio MAX
DreamWeawer FAQ
Изучение HTML
META тэги
CSS
Руководство по стилям
Спецификация WML (WAP)
Язык DHTML
Спецификация XML
Руководство по Java
Документация по JavaScript
Язык HOD Text Processor
Интерфейс CGI
Документация по Perl 5
Perl FAQ
Документация по PHP
PHP/FI 2.0
Документация по SQL
Базы данных
Доступ к БД

Рейтинг@Mail.ru Rambler's Top100

Веб дизайнеру
Каталог сайтов Axes.ru


Приложение D: Gamma correction


(Это приложение является информативным, а не формальным)

See the Gamma Tutorial in the PNG specification [12] if you aren't already familiar with gamma issues.

In the computation, UAs displaying on a CRT may assume an ideal CRT and ignore any effects on apparent gamma caused by dithering. That means the minimal handling they need to do on current platforms is:

PC using MS-Windows
none
Unix using X11
none
Mac using QuickDraw
apply gamma 1.39 [13] (ColorSync-savvy applications may simply pass the sRGB ICC profile [14] to ColorSync to perform correct color correction)
SGI using X
apply the gamma value from /etc/config/system.glGammaVal (the default value being 1.70; applications running on Irix 6.2 or above may simply pass the sRGB ICC profile to the color management system)
NeXT using NeXTStep
apply gamma 2.22

"Applying gamma" means that each of the three R, G and B must be converted to R'=Rgamma, G'=Ggamma, G'=Bgamma, before handing to the OS.

This may rapidly be done by building a 256-element lookup table once per browser invocation thus:

  for i := 0 to 255 do
    raw := i / 255;
    corr := pow (raw, gamma);
    table[i] := trunc (0.5 + corr * 255.0)
  end

which then avoids any need to do transcendental math per color attribute, far less per pixel.




Содержание